Všeobecné podmínky pro nákupní objednávky

Všeobecné podmínky pro nákupní objednávky 

1. OBECNÁ USTANOVENÍ 

Nákupní objednávka a tyto Všeobecné podmínky představují smlouvu mezi subjektem ze společnosti Ingka Centres Ostrava a dodavatelem uvedeným v nákupní objednávce. Za přijetí těchto podmínek dodavatelem se považuje elektronické  potvrzení o přijetí, jakýmkoliv způsobem provedené potvrzení této nákupní objednávky dodavatelem nebo zahájení prací,  dodání služeb nebo produktů. Pokud subjekt ze společnosti Ingka Centres Ostrava a dodavatel podepsali samostatnou  smlouvu o dodávkách produktů či poskytování služeb, pak podmínky takové samostatné smlouvy mají přednost před  podmínkami těchto Všeobecných podmínek, avšak ne před nákupní objednávkou. 

2. DEFINICE 

2.1 „Produkty“ označují případné produkty, které mají být dodány tak, jak je uvedeno v nákupní objednávce. 2.2 „Služby“ označují případné služby, které mají být dodány tak, jak je uvedeno v nákupní objednávce. 

2.3 „Termín dodání“ znamená datum uvedené v nákupní objednávce, do kterého má dodavatel dodat produkty nebo  dokončit služby tak, jak platí pro příslušnou nákupní objednávku. 

3. DODÁNÍ 

3.1 Termín dodání je podstatnou náležitostí nákupní objednávky. Dodavatel bude společnost Ingka Centres Ostrava ihned informovat o případném prodlení v časném plnění svých povinností vyplývajících z nákupní objednávky  nebo o možnosti takového prodlení. Prodlení se považuje za podstatné porušení smlouvy. 

3.2 Dodavatel ke každé dodávce produktů přiloží dodací list obsahující číslo nákupní objednávky, případné referenční  číslo společnosti Ingka Centres Ostrava pro každý z produktů, popis a množství každého produktu a datum  odeslání. 

3.3 Dodavatel dodá všechny produkty na adresu uvedenou v nákupní objednávce. Dodavatel přebírá odpovědnost  za veškeré poplatky za odeslání a doručení, mimo jiné včetně celních poplatků, výdajů, nákladů, daní a pojištění.  Dodavatel přebírá riziko ztráty produktů až do jejich skutečného dodání společnosti Ingka Centres Ostrava. 

4. CENA A PLATBA 

4.1 Cena produktu/služeb uvedená v nákupní objednávce zahrnuje veškeré daně a další poplatky s výjimkou DPH. 4.2 Společnost Ingka Centres Ostrava zaplatí dodavateli uvedenou cenu do třiceti (30) dnů od obdržení faktury. 

5. KONTROLA A PŘEVZETÍ 

Společnost Ingka Centres Ostrava může odmítnout všechny produkty nebo část produktů, které nesplňují sjednané  požadavky, do patnácti (15) pracovních dnů od dodání produktu dodavatelem. Společnost Ingka Centres Ostrava může  zcela podle svého vlastního uvážení (i) vrátit produkt, který nesplňuje sjednané podmínky, a to na základě této nákupní  objednávky; nebo (ii) požadovat, aby dodavatel nevyhovující produkt nahradil. 

6. ZÁRUKY 

Dodavatel zaručuje vhodnost/funkčnost produktů po dobu dvaceti čtyř (24) měsíců od termínu dodání, pokud nákupní  objednávka výslovně nestanovuje jinou lhůtu.

7. DŮVĚRNOST INFORMACÍ 

Dodavatel se zavazuje nesdělovat třetím stranám ustanovení nákupní objednávky ani informace o společnosti Ingka  Centres Ostrava nebo společnostech ze skupiny IKEA Group (Ingka Group). Uvedená povinnost, která se vztahuje také na  partnery, subdodavatele a zaměstnance dodavatele, platí po celou dobu platnosti nákupní objednávky i po jejím uplynutí. 

8. OCHRANA ÚDAJŮ 

Osobní údaje poskytnuté dodavatelem mohou být zadány do automatizovaného souboru vlastněného společností Ingka  Centres Ostrava za účelem správy a kontroly všech záležitostí týkajících se provádění a dodržování nákupní objednávky.  Tyto údaje budou považovány za důvěrné a nebudou sdělovány třetím stranám s výjimkou třetích stran pověřených  zpracováním údajů při poskytování služeb společnosti Ingka Centres Ostrava a pouze podle potřeby v rozsahu nezbytně  nutném. Tyto údaje však mohou být zpřístupněny a sdíleny v případech výslovně stanovených právními předpisy o ochraně  osobních údajů, a to buď na žádost příslušného úřadu, nebo za účelem tohoto smluvního vztahu, k čemuž smluvní strany  udělují svůj výslovný souhlas. Smluvní strany jsou informovány o svých právech na přístup, opravu, zrušení a vznesení  námitky tak, jak stanovují příslušné právní předpisy o ochraně osobních údajů a další platné právní předpisy. 

9. POSTOUPENÍ 

Tuto nákupní objednávku nelze celou ani zčásti postoupit bez předchozí dohody smluvních stran, a to s výjimkou  postoupení společností Ingka Centres Ostrava některé společnosti, která je součástí skupiny IKEA Group (Ingka Group). 

10. POJIŠTĚNÍ 

Dodavatel zajistí a bude udržovat pojištění zahrnující pojištění odpovědnosti vůči třetím stranám za újmu na zdraví i škodu  na majetku ve výši postačující k tomu, aby společnost Ingka Centres Ostrava byla chráněna v případě takové újmy nebo  škody, a bude dodržovat všechny zákony, právní předpisy nebo nařízení týkající se povinností dodavatele vůči vlastním  zaměstnancům. Na žádost společnosti Ingka Centres Ostrava bude poskytnuta kopie příslušných pojistek a neposkytnutí  kopie příslušných pojistek opravňuje společnost Ingka Centres Ostrava k tomu, aby s okamžitou účinností nákupní  objednávku zrušila. 

11. IWAY A ETIKA PODNIKÁNÍ 

Dodavatel bude ve všech aspektech týkajících se produktů nebo služeb dodržovat nezbytné požadavky IWAY uvedené v  příloze 1. Společnost Ingka Centres Ostrava je oprávněna provádět ohlášené a neohlášené audity a kontroly u dodavatele  a jeho subdodavatelů. Dodavatel bude v dobré víře případné audity nebo kontroly podporovat, zpřístupní všechny  relevantní dokumenty a umožní důvěrné pohovory s příslušnými zaměstnanci. Společnost Ingka Centres Ostrava se na své  straně zavazuje nenarušovat nebo minimalizovat narušení podnikání dodavatele během auditu nebo kontroly. Případné  nedodržení nezbytných požadavků IWAY a/nebo tohoto článku představuje podstatné porušení smlouvy. 

Zásady etiky podnikání společnosti IKEA jsou přiloženy v příloze 2 a jsou součástí smlouvy. 

12. ROZHODNÉ PRÁVO 

Obsah, platnost, výklad a provádění nákupní objednávky se řídí zákony země, ve které má příslušný subjekt společnosti  Ingka Centres Ostrava své sídlo. Případné spory vyplývající z nákupní objednávky nebo v souvislosti s ní budou vyřešeny  příslušnými soudy země, ve které má příslušný subjekt společnosti Ingka Centres Ostrava své sídlo.

Příloha 1 – Nezbytné požadavky IWAY 

1.1 Dětská práce 

• Dodavatel nevyužívá dětskou práci. 

• Pro všechny zaměstnance existuje dokumentace prokazující jejich věk. 

Dětská práce je práce prováděná dětmi, která je v rozporu s právem dítěte na zdravý růst a vývoj a upírá mu právo na  kvalitní vzdělání. 

Dětská práce je definována jako práce prováděná dětmi, které nedosahují minimální věku pro výkon práce, a nebyla  výslovně schválena společností IKEA jako lehká práce nebo 

stáž/odborná příprava, které jsou zakotvené v dokumentu „Postup společnosti IKEA pro prevenci dětské práce a podporu  mladistvých zaměstnanců“. 

Minimální věk pro výkon práce je stanoven vnitrostátními právními předpisy a jedná se o věk, po jehož dosažení může být  daná osoba zaměstnána na plný pracovní úvazek. Může to být věk šestnácti, patnácti nebo čtrnácti let v některých  rozvojových zemích. 

1.2 Nucená práce a práce prováděná za účelem splacení dluhu 

Není využívána nucená práce, vězeňská práce, práce prováděná za účelem splacení dluhu nebo nedobrovolná práce. Zaměstnanci: 

- mají zákonné právo vykonávat práci v prostorách dodavatele. 

- mohou kdykoli svobodně ukončit pracovní poměr v souladu se sjednanou výpovědní lhůtou, aniž by byli vystaveni  pokutě nebo srážkám ze mzdy. 

- mohou na konci své směny svobodně opustit prostory. 

- neodevzdávají osobní doklady nebo jiné osobní věci. 

- nejsou zatěžováni, přímo ani nepřímo, žádnými poplatky nebo provizemi týkajícími se procesu náboru a/nebo  pracovního procesu. Pokud personální agentura požaduje jakékoli takové poplatky, musí je dodavatel zaměstnanci uhradit. 

- nejsou žádáni, aby skládali jistiny, a nejsou zpožďovány žádné platby, rovněž jim nejsou nabízeny zálohy nebo  půjčky s následným zadlužením zaměstnance a přinucením k pracovnímu poměru. 

1.3 Etika podnikání 

Důvěra a transparentnost jsou v souvislosti s obchodní činností společnosti IKEA vždy zajištěny. V souvislosti s podnikáním  společnosti IKEA jsou korupce nebo podplácení nepřípustné. Oficiální dokumenty týkající se IWAY vyžadované zákonem  nejsou zmanipulované. 

1.4 Závažné znečištění životního prostředí 

Nedochází k závažnému znečištění životního prostředí. Tím se rozumí znečištění, u kterého je pravděpodobné, že se z místa  nehody rozšíří do rozlehlého okolí a jeho dopady bude velmi obtížné nebo nákladné napravit. 

1.5 Závažná zdravotní nebo bezpečností rizika 

Zaměstnanci nejsou vystaveni závažným zdravotním nebo bezpečnostním rizikům. Tím se rozumějí rizika pro zdraví nebo  bezpečnost, která by mohla představovat bezprostřední ohrožení života, trvalého poškození zdraví nebo nemoci.

1.6 Pracovní doba 

Dodavatel společnosti IKEA vede pro všechny zaměstnance transparentní a spolehlivý systém záznamů odpracovaných  hodin a mezd. 

1.7 Mzdy 

Zaměstnancům je vyplácena mzda, která odpovídá zákonem stanovené minimální mzdě nebo ji přesahuje. 

1.8 Úrazové pojištění zaměstnanců 

Dodavatel poskytuje všem zaměstnancům úrazové pojištění, zahrnující pokrytí výdajů za lékařské ošetření pracovních  úrazů a kompenzaci při pracovních úrazech s následkem trvalé invalidity.

Příloha 2 – Etika podnikání společnosti IKEA 

Tato příloha je součástí vaší smlouvy se společností IKEA. 

Ve skupině IKEA Group se řídíme a inspirujeme naší vizí „vytvářet lepší každodenní život pro mnohé lidi“, naším  podnikatelským nápadem a našimi hodnotami. Společně popisují a prosazují dlouhodobý pohled na dobré podnikání,  pomáhají vytvářet vysokou míru důvěry a budovat pevné a udržitelné vztahy. 

Klademe na sebe vysoké nároky, pokud jde o vykonávání naší obchodní činnosti čestně, otevřeně a eticky. Tato očekávání  sdílejí také naši zákazníci, obchodní partneři a společnost obecně. Korupce je v rozporu s cílem dobrého podnikání.  Poškozuje důvěru našich spolupracovníků, dodavatelů, zákazníků a dalších zúčastněných stran ve skupinu IKEA Group a  značku IKEA. Kromě toho korupce podrývá právní stát, narušuje trhy a upírá mnoha lidem jejich zasloužený podíl na  zdrojích. 

Z tohoto důvodu nesouhlasíme s korupcí v jakékoliv formě. „Korupcí“ se rozumí zneužití úředního postavení za účelem  neoficiálních a nepatřičných osobních výhod nebo výhod jiných osob. Netolerujeme ani podvody a podplácení či přínosy,  laskavosti a opomenutí, které jsou považovány za nezákonné, neetické nebo za porušení důvěry. 

. Nikdo, spolupracovník ani obchodní partner, jednající jménem skupiny IKEA Group nebo mající vztah se skupinou IKEA  Group (včetně dodavatelů, prodejců a zhotovitelů) nesmí přímo či nepřímo požadovat, nabízet, vyplácet, přijímat nebo  dostávat úplatky nebo se dopouštět jiných korupčních praktik. 

. Skupina IKEA Group nedovoluje žádnou formu nezákonných provizí a odměn za urychlení vyřízení. 

. Spolupracovníci skupiny IKEA Group nevyžadují dárky ani pohoštění a důrazně se jim doporučuje nepřijímat dárky nebo  pohoštění od žádných obchodních partnerů nebo třetích stran či neposkytovat dárky nebo pohoštění žádným obchodním  partnerům nebo třetím stranám. Pokud IKEA Group přijímá nebo poskytuje dary, činí tak transparentním a schváleným  způsobem. 

Žádáme vás, abyste informovali všechny svoje spolupracovníky podílející se na obchodování se skupinou IKEA Group o  obsahu tohoto sdělení s cílem zajistit, aby tyto zásady dodržovali. Pokud má vaše společnost kodex chování nebo zásady  etiky podnikání vztahující se k obsahu tohoto dokumentu, můžete je přiložit spolu s vaším potvrzením o dodržování těchto  zásad. 

Jako našeho obchodního partnera vás vybízíme, abyste po celou dobu trvání našeho budoucího vztahu informovali  skupinu IKEA Group, na místní nebo centrální úrovni, o případném pokusu nebo žádosti jakéhokoliv spolupracovníka  skupiny IKEA Group s cílem získat nebo nabídnout nepatřičné výhody. 

Důvěra a upřímnost jsou základem naší kultury; vyhrazujeme si však právo prozkoumat nebo vyšetřit případné podezření  z korupce.